امروز جمعه 24 آذر 1396

هدایای تبلیغاتی بهترین ابزار تبلیغات و بازاریابی

10 / 10
از 1 کاربر

چرا هدایای تبلیغاتی، موثرترین ابزار بازاریابی هستند

امری طبیعی است که تمام مصرف‌کنندگان هدیه‌ی رایگان و با ارزش و کارآمد را دوست دارند. هر زمانیکه صحبت از هدایای تبلیغاتی باشد، اولین چیزی که بلافاصله به ذهن‌تان می‌رسد، خودکارتبلیغاتی یا جاکلیدی‌هایی است که حتی پس از گذشت سالها هنوز هم از آنها استفاده می‌کنید.

هدایای تبلیغاتی، اغلب وسایل کاربردی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ محصولاتی مثل خودکارتبلیغاتی، لیوان یا ماگ، دفترچه یادداشت وفلش مموری . اما هدایای تبلیغاتی به عنوان یک ابزار بازاریابی، تا چه حد موثرند؟ آیا خودکاری که اسم یک شرکت بر رویش چاپ شده، واقعا مردم از به معامله با آن شرکت ترغیب می‌کند؟

مطالعات نشان داده که تاثیر هدایای تبلیغاتی ، دو برابر بیشتر از تبلیغات تلویزیونی است. بر خلاف تبلیغات تلویزیونی، که مردم به طور متوسط تنها 30 ثانیه آن را مشاهده می‌کنند، هدایای تبلیغاتی معمولا تا چندین ماه به صورت دائمی استفاده می‌شوند. بررسی‌های VistaPrint نیز نشان داده است که 52 درصد از افراد مورد مطالعه پس از دریافت هدیه رایگان، نسبت به شرکتی که هدیه را به آنها داده بود نظر مثبتی پیدا کردند. 50 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که آنها هر روز از این محصولات استفاده می‌کنند.

به چه دلیل باید از هدایای تبلیغاتی به عنوان ابزار بازاریابی و تبلیغات استفاده کرد؟

1) کدام هدایای تبلیغاتی بیشترین تاثیر را دارند

مطالعات زیادی نشان داده است که تقویم و دفترچه یادداشت و خودکار تبلیغاتی، موثرترین کالاهای تبلیغاتی هستند. دلیلش هم این است که هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرند و این یعنی مشتری‌ها دائما برند شما را می‌بیند و در خاطر دارند.

به وسیله‌ی خودکارهم ، که یکی از قدیمی‌ترین هدایای تبلیغاتی است، می‌توان به نتایج مثبتی در آگاهی از برند دست یافت.

با این حال باید بدانید که هدایای تبلیغاتی زمانی بیشتری تاثیر را می‌گذارند که به صورت فردی و سفارشی باشند. هرچه کالاهای تبلیغاتی مشخصا برای گروه‌های هدف خاصی در نظر گرفته شده باشند، تاثیر بیشتری در آگاهی از برند می‌گذارند؛ و هیچ یک از شاخه‌های بازاریابی از این قائده مستثنا نیستند. بنابراین هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی، حتما علایق و سلایق خاص مشتری‌های هدف خود را در نظر داشته باشید.

نکته: قیمت یکی از مهمترنی عوامل است. هدایای تبلیغاتی کم کیفیت، ارزش برند شما را پایین می‌آورند. بنابراین همیشه به کیفیت محصولات تبلیغاتی توجه داشته باشید، حتی اگر می‌خواهید خودکار هدیه دهید. تجهیز تیم جهانی‌ با کالاهای بازاریابی مناسب و برند، می‌تواند چالش برانگیز باشد. در حالی که نباید اینطور باشد.

2) محصولات تبلیغاتی، آگاهی از برند را افزایش می‌دهند

هدایای تبلیغاتی ساده‌ترین راه برای ارتباط هرچه بیشتر و روزانه‌ی برند شما با مشتری‌های احتمالی و جلب توجه آنها به شرکت شما هستند. گرچه توجه مشتری‌ها به صورت ناخودآگاه به برند شما جلب می‌شود، اما احتمال اینکه مشتری‌های احتمالی هنگام تصمیم‌گیری، ابتدا برند شما را به یاد بیاورند را افزایش می‌دهد.

3) ارتباطات گسترده با هزینه‌ی نسبتا کم

هدایای تبلیغاتی می‌تواند تصویر برند کسب‌وکارهای کوچکتری که بودجه لازم برای پیاده‌سازی کمپین‌های بزرگ را ندارند را به شدت تقویت کند.

هدایای تبلیغاتی رسانه‌ای قدرتمند با بازده سرمایه‌گذاری بالا هستند، چراکه هم نسبتا ارزان هستند و هم تنوع زیادی در شکل و اندازه و فرم دارند. هدیه‌ تبلیغاتی رایگان راهی فوق‌العاده برای تقویت وفاداری مشتری هاست.

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :