امروز جمعه 24 آذر 1396

تاریخچه هدایای تبلیغاتی

10 / 10
از 1 کاربر

تاریخچه هدایای تبلیغاتی

اولين محصول تبليغاتي در سال 1789 در ايالات متحده آمریکا  يادبودي مربوط به زمان انتخابات جرج واشينگتن بود. در اوايل قرن 19 ، خط کش يا کالاهاي چوبي تبليغاتي وجود داشت اما تا اوایل قرن 20 صنعت سازماندهي شده اي براي ساخت و توليد محصولات تبليغاتي وجود نداشت.

جاسپر ميکس، صاحب چاپخانه اي در کوشاکتن اوهايو، توسط بسياري به عنوان بنيانگذار اين صنعت معرفي شده است. او يک مغازه کفاشي را متقاعد نمود تا کيف هايي با اسم مغازه به مدارس محل تحويل دهد. هنري بيچ صاحب چاپخانه ديگري در کوشاکتن و رقيب ميکس از اين ايده استفاده کرد و به زودي آن دو نفر مشغول چاپ و فروش کيف هايي براي جواهرات، شلاق اسب، جعبه کارت، تقويم، لباس، پيشبند و حتي کلاه براي اسب ها شدند.

در 1904 دوازده توليد کننده کالاهاي تبليغاتي گرد هم آمدند و اولين شرکت تجاري اين صنعت را تاسيس کردند. آن سازمان اکنون شرکت بين المللي محصولات تبليغاتي PPAI است که در حال حاضر بيش از 10000 عضو جهاني دارد. PPAI نماينده صنعت محصولات تبليغاتي بيش از 22000 توزيع کننده و حدود 4800 توليد کننده است.

در دهه 1990 خدمات کاتالوگي جديدي از منابع مختلف براي توزيع کنندگان ايجاد شد. در دهه 90 همچنين «گروه هاي کاتالوگي» که کاتالوگ هاي منحصر به فردي به دسته خاصي از شرکت هاي توزيع کننده کالاي تبليغاتي ارائه مي دادند خلق شد. عضويت در يک کگروه کاتالوگي همچنين مي توانست مدت خريد و شبکه اي از شرکت هاي توزيع کننده را توسعه دهد و خدمات پشتيباني ديگري نيز ايجاد کند.

در دهه 1990 اين صنعت فصل اوجي داشت که در آن اکثر محصولات تبليغاتي به فروش رسيد. اين فصل نزديک کريسمس و دادن هديه بود.
در اوايل قرن 21 جایگاه کاتالوگ هاي تبليغاتي تغيير کرد و نمي توانست نماينده کاملي از محدوده وسيع محصولات در يک فروشگاه باشد. در 2007 کاتالوگ براي ليست خلصي از مشتريان فرستاده مي شد و بيشتر نشان دهنده زمينه کاري يک شرکت بود.

شرکت هاي توزيع کننده متخصص تامين هداياي تبليغاتي خلاقانه هستند. در قديم آن ها براي اطمينان از اينکه شبکه توليد کنندگي موثري دارند از طريق نامه هاي دريافتي از توليد کنندگان و با شرکت در نمايشگاه هاي تجاري سراسر جهان مثل نمايش ملي تجاري در UK، نمايش بنياد خدمات محصولات تبليغاتي (PSI) در اروپا و نمايش انجمن بين المللي محصولات تبليغاتي PPAI در لاس وگاس، NV از گستره محصولات تجاري در دسترس توليد کنندگان آگاهي پيدا مي نمودند.
در سال 2009 نتايج آماری درباره شرکت هاي توزيع کننده نشان دهنده انتظار کاهش 25 درصدي استفاده از نسخه هاي چاپي کاتالوگ ها تا سال 2010 بود.
در سال 2004 تجارت تامين محصولات تبليغاتي با راه اندازي سرويسي آنلاين که توزيع کنندگان را به توليد کنندگان سراسر جهان پيوند مي داد شروع به تغيير کرد.

سال 2008 تقريبا هر توزيع کننده اي وبسايتي درباره محدوده محصولات تجاري در دسترس در اختيار داشت. تعداد بسيار کمي قابليت سفارش آنلاين را نيز فراهم کردند.

این روند رو به پیشرفت رفت و هم اکنون انواع و اقسام هدایای تبلیغاتی در بازار موجود هست و روز به روز با تکنولوژی آمیخته شده و تحت تأثیر فناوری و پیشرفت علم قرار گرفته است .

از بین تمامی هدایای تبلیغاتی ، سررسید ، سالنامه یا تقویم رومیزی از بهترین آنها می باشد ، زیرا به صورت مداوم در طول سال مورد استفاده قرار میگیرد .
هدیه تبلیغاتی-سررسید تبلیغاتی-سالنامه اختصاصی-چاپ سررسید تبلیغاتی-تولید سررسید اختصاصی

به عبارتی تمامی کالاهای تبلیغاتی، اقلام تبلیغاتی، محصولات تبلیغاتی، رسانه های معرف محصول، و یا هدایای تبلیغاتی که گاهی اوقات به ان کالای جانشین شده می گویند، تمامی شرایط یک تجارت هستند که در بازاریابی و برنامه های ارتباطی از آنها استفاده می شود.

برای آشنایی بیشتر با هدایای تبلیغاتی از جمله سررسید ، سالنامه ، تقویم رومیزی ، خودکار و ... به شرح تاریخچه ای از هدایای تبلیغاتی می پردازیم.

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :