امروز شنبه 28 مرداد 1396

بازاریابی به سبک دست فروشان

10 / 10
از 1 کاربر

همه ما روزانه مشغول ارائه محصولات یا خدمات خود به مردم هستیم و برای معرفی و تبلیغ آنها تلاش فراوانی میکنیم.دست فروشان نیزاز این قاعده مستثنی نیستند و چه بسا که خیلی بهتر و حرفه ای تر این کار را انجام میدهند و در زمان کمتر از 1دقیقه شما را بی انکه قصد خرید داشته باشید وادار به خرید میکنند.دست فروشان از خیلی از کسانی که تبلیغات میکنند موفقترند چون فلسفه چینی نکرده و خیلی شفاف و واضح در مدت 2 ثانیه میگویند که به چه کاری مشغول هستند و چه کالایی را ارائه میدهند و در معرفی کالای خود قدری تبحر و تسلط دارند که شما تصمیم به خرید میگیرید.

به دلیل افزایش روز افزون تبلیغات که بیشتر آنها تکراری و یکسان هستند با گذشت زمان، دیگرنظرها را جلب نمیکنند و عادی می شوند بنابراین باید به جزئیات محصول یا خدمات و  مزیت رقابتی آنها بیش ازپیش توجه کرد.برای دیده شدن باید متفاوت بود منظور از متفاوت بودن این نیست که برخلاف جریان آب شنا کنیم بلکه میبایست بهتر شنا کنیم تا دیده شویم.

در بازاریابی:

سعی کنید مانند دست فروشان شفاف و واضح توضیح دهید و از طفره رفتن بپردازید، تلنگر زدن به حواشی باعث میشود ذهن مشتری و مخاطب به آن سمت معطوف شود و اصل ماجرا که کالا یا خدمات شماست فراموش شود .

در بازاریابی:

به مزیت های رقابتی اشاره کنید اینکه شما بگویید صابون دارم فایده ای ندارد و شما زمان را از دست داده ایدشما بگویید صابونی دارم که… مزیت و ویژگی آن را بیان کنید.

در بازاریابی:

از سروصدا دریغ نکنید سعی کنید  درهمه جا حضور داشته باشید حضور شما به برندینگ شما کمک میکند و مردم شما را به ذهن خواهند سپرد از جمله این سروصداها داشتن شبکه های اجتماعی و فعالیت مستمر در آنهاست .در نمایشگاه ها شرکت کنید، اسپانسر شوید و حضور در خیریه ها را فراموش نکنید به یاد داشته باشید شما مزیت رقابتی ویژه ای نسبت به دستفروشان دارید و آن این است که جو هوا بر فعالیت شما آنچنان که بر کار آنخا تاثیر میگذارد تاثیر گزار نیست پس فرصت را غنیمت بشمارید

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :